Thursday 21 August 2014

Fibercell Complex





Pakar-pakar mempercayai bahawa tubuh manusia normal menyimpan sehingga 3-5 kg bahan buangan di dalam usus manakala mereka yg mempunyai penghadaman yang kurang baik menyimpan kandungan bahan buangan yg lebih tinggi.

Pakar perubatan Amerika Syarikat melaporkan bahawa daripada 22,000 autopsi tubuh manusia yg dijalankan, tiada seorang pun yg memiliki usus yg sihat.

Sembelit adalah salah satu simptom yg biasa terjadi pada sistem usus yg tidak sihat disebabkan tinja yg keras.

Penyelidikan klinikal mendapati bahawa pesakit sembelit mempunyai 4 x risiko lebih tinggi untuk menghidapi penyakit kanser usus.

Bahan buangan dan toksin yg tersimpan di dalam tubuh dapat diserap kembali ke dalam aliran darah dan menyebabkan pelbagai penyakit. Oleh itu proses penyahtoksik yg kerap dan konsisten amat penting bagi mengekalkan sistem usus yg sihat!

FIBERCELL COMPLEX dapat membantu anda membuang toksin & menyerap kandungan berkhasiat untuk tubuh anda.


Formulasi Revolusi dengan 65 bahan-bahan semulajadi

Antara bahan-bahan semulajadi yang terkandung didalam Fibercell Complex : 



1. Phyto CellTec dari sel batang anggur

Diperolehi dari sel batang anggur yang jarang ditemui, Cmay Teinturier Freaux dan kaya dengan anti-oksida yang tinggi dan berfungsi melawan radikal bebas.

Membantu melindungi kulit daripada stress akibat UV, meningkatkan daya tahan kulit terhadap UV dan melawan penuaan-foto agar kulit sihat dan tampak muda.

2. L-Glutathione

L-Glutathione memainkan peranan penting dalam melindungi sel dari oksigen jenis aktif (ROS) yang menyebabkan kerosakan oksidaan dan penuaan. Ia juga menghalang aktiviti tirosinase yang mengakibatkan penggelapan kulit.

3. Tujuh (7) Kategori Serat Utama

Setiap uncang mengandungi kebaikan 7 kategori serat utama.

  • Buah-buahan
  • Alga
  • Herba
  • Sayur-sayuran
  • Bijirin
  • Bijian
  • Kekacang
Makanan-makanan serat ini mengandungi kedua-dua serat larut dan serat tidak larut menyerap air dan memperlahankan pergerakan makanan dari perut, membuatkan anda merasa kenyang lebih lama. Serat tidak larut membantu pergerakan tinja disepanjang saluran usus.

4. Prebiotik, Probiotik Dan Enzim

Prebiotik, probiotik dan enzim-enzim menggalakkan system penghadaman yang sihat dan penyerapan zat yang baik untuk badan

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute